Αρχική arrow Δελτία Τύπου arrow Η κρίση, η γρίπη, και οι πυρκαγιές

ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΡΙΑΣ 4 ΕΞΩΔΙΚΑ ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΞΩΔΙΚΑ

Αγωγή ΙΝΚΑ-Ανασφάλιστων κατά ΟΑΕΕ. Μυταλούλης Law Office

ΑΓΩΓΗ του ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΚΑ (ΓΟΚΕ), ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ), ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ (ΔΙ.ΚΑ.Π.), ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, κατά του ΟΑΕΕ, ΕΟΠΥ, Γ.Ν.Α. Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΟΛΥΚΛΙΝΙΚΗ» Ν.Π.Δ.Δ., Γ.Ν.Α. Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΟΛΥΚΛΙΝΙΚΗ» Ν.Π.Δ.Δ., ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ» Ν.Π.Δ.Δ., ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ Ο ΆΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» Ν.Π.Δ.Δ., ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ «ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ» Ν.Π.Δ.Δ., ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ «ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ» Ν.Π.Δ.Δ..
Η Αγωγή κατεβαίνει σε PDF πατήστε ΕΔΩ.
Συμπληρώστε την Εξουσιοδότησή σας για την ένταξή σας στο Αίτημα της Αγωγής και της Aποτροπής Kαταδιωκτικών μέτρων του ΟΑΕΕ. Στείλτε την στο Fax. 28220 22652
Καταβαίνει σε PDF πατήστε ΕΔΩ.

Αλλοίωση Εκλογικών Αποτελεσμάτων 2007

Αλλοίωση Εκλογικών Αποτελεσμάτων 2007 Μέρος 1ο. Πάτα εδώ.

Μέρος 2ο. Πάτα εδώ.

Οι υπηρεσίες Καταγγελιών του Καταναλωτή ΕΔΩ

Μετα την Αγωγή του ΙΝΚΑ Απόφαση για το Χαράτσι ΕΕΤΗΔΕ-ΔΕΗ τέλος.

Άρειος Πάγος: με 3 υπέρ και 2 κατά. Αντισυνταγματικό συνολικά παράνομο το χαράτσι που εισπράττεται μέσω της ΔΕΗ. Πάει στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ των 35.

07/02/2014 17:35Χαμόγελοdei_haratsi_400_01

Αίτηση μη Όχλησης ΕΔΩ

Τράπεζες-Συνετός Δανεισμός Εγκύκλιος ΤρτΕ

Αναρτημένα στην σελίδα της Τράπεζας της Ελλάδος πατήστε εδώ το Link :
Και εδώ Link από την βιβλιοθή μας.

Συνήγορος Καταναλωτή 210 6460814, 6064612, Fax.210 6460414

Χρέος-Κρίση-Λύση

Το πρόβλημα είναι η Πολιτική Διαπλοκή οι διορισμένοι ψηφοφόροι και οι διορισμένοι Ανώτατοι δικαστές.

Βιντεοπαρουσιάσεις

Τα Video μας στο Youtube

Ειδησιογραφία

Η κρίση, η γρίπη, και οι πυρκαγιές

Πέμπτη, 03 Σεπτέμβριος 2009

Παραθέτουμε ένα ώριμο και πλήρες Επιστήμης και Ανθρωπισμού, άρθρο του Διευθυντή της Πνευμονολογικής Κλινικής Νοσ. Νικαίας Πειραιά κ.Γιώργου Μαθιουδάκη MD, για τους ώριμους επισκέπτες της σελίδας μας.

mathiudakis_md_01.09.09

01.09.2009 Η κρίση, η γρίπη και οι πυρκαγιές.

Του Γιώργου Μαθιουδάκη MD. Διευθυντή Πνευμονολογικής Κλινικής Νοσοκομείου Νικαίας Πειραιώς.
Ένα μελαγχολικό τρίπρακτο παίζεται, αυτό το καλοκαίρι, στην παγκόσμια σκηνή. Πράξη πρώτη: Η οικονομική κρίση μαστίζει τον πολιτικά αναπτυγμένο κόσμο, παρά την με εύηχα κύμβαλα και αλαλαγμούς διαλαλούμενη κατάργηση της φτώχειας. Μουδιασμένες οι Κυβερνήσεις, οι Τράπεζες και οι Ασφα­λιστικοί Οργανισμοί επιδίδονται σε αδέξια εγχειρήματα για την αποσόβηση των δυσμενών συνεπειών της, που, κατά τα αισιόδοξα σενάρια, θα οδηγήσουν μεγάλη μερίδα του ενεργού πληθυσμού στην ανεργία και τον κόσμο στην υπα­νάπτυξη. Κι ας επαίρονταν ότι διαθέτουν αποτελεσματικά συστήματα, μηχανές τεχνητής ευφυΐας και λογισμικά που σκέφτονται σαν χίλιοι ανθρώπινοι εγκέφαλοι ταυτόχρονα και, επομένως, τίποτε δυσάρεστο δεν θα μπορούσε να τους αιφνιδιάσει. Πράξη δεύτερη>

Πράξη δεύτερη: Η νέα γρίπη μαστίζει τον υγειονομικά ανε­πτυγμένο κόσμο, με τις εκπληκτικές βιοτεχνολογικές επιδό­σεις και τις αλαζονικές διακηρύξεις περί οριστικής κατατροπώσεως της αρρώστιας και της οριστικής αναμέτρησης με το θάνατο. Απειλεί να εξελιχθεί σε καταστροφική επιδημία, με ακατάβλητη δύναμη διασποράς και εκατόμβες θυμάτων. Μουδιασμένες οι Κυβερνήσεις και οι κεντρικοί Οργανισμοί Πρόνοιας και Ασφάλειας επιδίδονται σε αδέξια εγχειρήμα­τα για την αποσόβηση των δυσμενών συνεπειών της, που, κατά τα αισιόδοξα σενάρια, θα οδηγήσουν μεγάλη μερίδα του ενεργού πληθυσμού στην αρρώστια και κάποιους λί­γους στο θάνατο. Κι ας επαίρονται ότι έχουν οριστικά εκρι­ζώσει τις πάσης φύσεως λοιμώξεις και τις παθήσεις φθο­ράς κι έχουν επιτύχει τον μεγαλεπήβολο στόχο: παντοτινή υγεία για όλους.

Πράξη Τρίτη: Οι πυρκαγιές, συνεπείς στο μακάβριο ραντε­βού τους, όπως κάθε καλοκαίρι, μετατρέπουν σε σεληνιακό ό,τι από το τοπίο είχε απομείνει γήινο' την προηγούμενη χρονιά. Μουδιασμένες οι Κυβερνήσεις και οι Υπηρεσίες 'της πυρκαγιάς' επιδίδονται σε αδέξια εγχειρήματα για την κα­ταστολή μιας ετησίως αναπαραγόμενης συμφοράς που, κατά τα αισιόδοξα σενάρια, θα καταστήσουν ασύμβατο με τη ζωή το φυσικό περιβάλλον σε μερικές μόλις δεκαετίες, από σήμερα. Κι ας επαίρονται ότι έχουν εγγυημένα συστή­ματα πυρασφάλειας, ότι οι δορυφόροι τους έχουν την ικα­νότητα να επισημαίνουν ακόμη κι ένα σπίρτο, αν ανάψει σε όποιο δάσος, ότι αμέσως ενεργοποιούνται τα αεροπλάνα και τα επίγεια μέσα τους και σβήνουν τη φωτιά πριν ακόμη αυτή γίνει σπιθούλα.

Κρίση, γρίπη και πυρκαγιές θα μπορούσαν -και θα έπρε­πε- να ιδωθούν ως παράπλευρες δυσμενείς συνέπειες της ακατασίγαστης βουλιμίας της σύγχρονης παγκοσμιότητας. Έχουν, επομένως, κοινό αίτιο: την απληστία μιας ορισμένης τάξης χρυσοκανθάρων, που εμφορούνται από την ακατάληκτη μανία της κερδοσκοπίας και της συσσωρεύσεως μυθώδους πλούτου. Αυτοί σκηνοθετούν τη μακάβρια πα­ράσταση που παρακολουθούμε εμβρόντητοι.

 

Με απλά λόγια, η κρίση θα μπορούσε να αποδοθεί στην μανία συγκέντρωσης όσο το δυνατόν περισσότερου πλού­του σε όσο το δυνατόν λιγότερα χέρια, που ώθησε επιτε­λείς και διευθυντικά στελέχη πολυεθνικών κολοσσών να αποτολμούν τεράστιας εμβελείας επενδυτικά πακέτα μεγί­στης επισφάλειας, αλλά ιλιγγιώδους κερδοφορίας.

Η γρί­πη βρήκε κατάλληλο έδαφος εκρηκτικής διασποράς στα σύγχρονα -υψηλής κερδοφορίας- χοιροστάσιο, (όπως η προηγούμενη στα σύγχρονα πτηνοτροφεία, όπου τα ζώα, καρφωμένα ανάμεσα σε δύο κυλιόμενες ταινίες, που χρη­σιμεύουν για την προσκόμιση τροφής και την αποκομιδή περιττωμάτων, έχουν μεταβληθεί σε αληθινές χίμαιρες, με τροποποιημένη φυσική υπόσταση και αδρανοποιημένους ανοσολογικούς μηχανισμούς. Οι εγκαταστάσεις αυτές απο­τελούν εκκολαπτήρια κάθε είδους λοιμογόνου επιβουλής. Όλοι καταγγέλλουν τις πυρκαγιές ως απότοκες εμπρησμού. Χωρίς ένα οποιοδήποτε αποδοτικό σύστημα αναχαιτίσεως ή περιστολής τους και εντοπίσεως των δραστών που -δεκα­ετίες τώρα- παραμένουν 'άγνωστοι', καταλείπουν θεωρητικά στομφωδώς αναδασωτέες, αλλά πρακτικά σιωπηρώς ανοικοδομήσιμες εκτάσεις καμένης γης.

 

Οι μέντορες της κουλτούρας της απληστίας, συγγραφείς της φρικιαστικής αυτής παραστάσεως, αξίωσαν ότι, το ηθικά επιβεβλημένο τελεί υπό συνεχή αναδιαπραγμάτευση, ανάλογα με τις επιδιώξεις της ελεύθερης αγοράς. Οι κήρυ­κες του αχαλίνωτου ατομικισμού και της ανερμάτιστης ασυ­δοσίας απονεύρωσαν τον εσωτερικό συνειδησιακό έλεγχο του κοινωνικού ανθρώπου, τον ώθησαν να δοκιμάζει τις πράξεις του :

έναντι ενός επινοημένου συστήματος αξιών τροποποιούμενου κατά τις περιστάσεις και εφαρμοσμένου διακριτικά.

 

Προς χάριν της περιουσίας, του κέρδους, της αρπαχτής, τέθηκαν εκτός παιδιάς' η πατρίδα, η συναίνε­ση, η αλληλεγγύη. Η κρίση, η γρίπη, οι πυρκαγιές ήρθαν για να καλύψουν το τεράστιο κενό που δημιουργήθηκε; στην παγκόσμια κοινωνία, μετά την εκτόπιση της αρετής. Της αρετής ως σχέση διανθρώπινη και πολιτική έξη, προαιρετική, (Αριστοτέλης). Έτσι, η αδίστακτη ανθρώπινη βουλιμία βυσσοδομεί, απαλλαγμένη, πλέον, από τους περιορισμούς του μέτρου.

Όσο για μας. Όλοι μαζί (Κ. Καρυωτάκης) Έπέσαμε θύματα εξιλαστήρια του..... περιβάλλοντος, της εποχής'.

Από το Εαρινό Συμπόσιο primum non nocere

Ο ιατρός δρα με μοναδικό γνώμονα το "ωφελέειν ή μη βλάπτειν", που επιτάσσει την σταθερή συνηγορία υπέρ του ασθενούς, ακόμη και αν χρειαστεί να εναντιωθεί στις επιδιώξεις του ασφαλιστικού οργανισμού, του συστήματος υγείας και της κοινωνίας ολόκληρης.

Το αρχιμήδειο σημείο από το οποίο θα μπορούσε να εκκινήσει η διερεύνηση της κοινωνικής σημασίας της ευθανασίας δεν είναι η διλημματική επιφύλαξη, εάν πρέπει να αποτελέσει την κατάληξη ενός βασανιζόμενου συνανθρώπου μας, αλλά η επινοημένη αποστολή της, ως μια διέξοδος στο αδιέξοδο που προκαλούν, από κοινού, η σύγχρονη ιατρική, όπου αποδεικνύεται ατελέσφορη για τη ν αποκατάσταση της υγείας και η κοινωνία της φρενήρους παραγωγής, όπου αποδεικνύεται απρόθυμη για κοινωνίκες δαπάνες και συναισθηματική συνεισφορά.

Για τον ακατάληκτο πόνο και τις ταπεινωτικές εξαρτήσεις από μηχανική και ιατρική υποστήριξη και περιποιήσεις τρίτων, αποκλειστικός υπόλογος δεν είναι, βέβαια, ο ίδιος ο άρρωστος, ώστε η θανάτωση να εκληφθεί στην κοινωνία, ως μ ία "δίκαιη" ανταμοιβή του άφρονος αυτού, που υιοθέτησε ανθυγιεινό τρόπο ζωής και δήθεν γι αυτό αρρώστησε. Μια τέτοια εκδοχή θα απλοποιούσε τα πράγματα, καθώς η μομφή κατά της ολιγωρίας της κοινωνίας να άρει τις κοινωνικές ανισότητες, που ωθούν τους ανθρώπους στις επικίνδυνες για την υγεία τους επιλογές, επιχειρήθηκε, ανεπιτυχώς, να στραφεί κατά των θυμάτων ενός υστερόβουλου κόσμου. Ήδη, η επιλογή του θανάτου επιχειρείται να εμφανισθεί ιός χρέος τιμής, επίφαση αξιοπρέπειας και ένδειξη αυτοδιαθέσεως, έναντι μιας κοινωνίας εντελώς παγιδευμένης στο καταναλωτικό της πάθος.

Μέσα σ' αυτά τα απαξιωτικά για την ανθρώπινη υπόσταση πλαίσια, προωθείται η "διαχείριση της ζωής", με τον φαινοτυπικό έλεγχο των γεννήσεων και τον ευθανασιακό έλεγχο του θανάτου και όπως επιχειρείται η χειραγώγηση της εκπαιδεύσεως, η διαχείριση της εργασίας, η επιλογή της κάθε φορά "πιο συμφέρουσας εκδοχής" του αγαθού και της ανθρώπινης προόδου, έτσι, αποσκοπείται και η ποδηγέτηση του θανάτου, καθώς άλλοτε αποτρέπεται, και υπάρχουν μέσα γι αυτό, και άλλοτε επισπεύδεται, με την επιλογή της ευθανασίας.

Τόσο κατά την αρχαιοελληνική αντίληψη της ευθανασίας, όσο και κατά τη σύγχρονη εκδοχή της, το αίτημα για ευθανασία έχει κατ' ουσία ως περιεχόμενο την επιθυμία για έναν καλό θάνατο: ένα εύηρο, ανεμπόδιστο ταξίδι στο "επέκεινα".

Άλλο αν αυτό το "έπέκεινα" εδράζεται κάπου στο κάπου ή στο πουθενά, ανάλογα με τις μεταφυσικές τοποθετήσεις του καθενός.

Αλλ' ενώ, υπό την αρχαιοελληνική αντίληψη το ταξίδι αυτό είναι αυθόρμητο ή, έστω, αφορμάται μόνο από την φυσιολογική ή βίαιη εξάντληση των ζωτικών εφεδρειών, που καθορίζει τον τρόπο του ως ενιαίο, κι έχει να κάνει με την κατά τη διάρκεια της ζωής κατάλληλη προετοιμασία του, που καθορίζει και την ανιδιοτέλεια του σκοπού του, στην, υπό τη σύγχρονη εκδοχή της, ευθανασία είναι "επιδιωγμένο ", όπως η θυσία και η αυτοκτονία, χρονικά ετεροκαθορισμένο με ποικίλλοντα τρόπο και ιδιοτελή σκοπό.

Η ευθανασία αφαιρεί τον λειτουργηματικό ρόλο του ιατρού και του προσδίδει δεσποτικού χαρακτήρα προνόμια, να αποφασίζει αυθαίρετα ή, έστω, με βάση επινοημένα κριτήρια, ποιος θα σωθεί και ποιος θα καταλήξει. Έτσι, το νοσηλευτικό κρεβάτι καθίσταται ανυπόφορα προκρούστειο.

 

Σωματική, συναισθηματική και πνευματική άσκηση για υγεία και μακροβιότητα.

Mαθιουδάκης Γεώργιος MD

Διευθυντής Πνευμονολογικής Κλινικής Νοσοκομείου Νικαίας Πειραιώς.

e-mal:

Η υγεία είναι συνάρτημα εναρμονισμένης φροντίδας του σώματος (ως μέσον κινήσεως και εκφράσεως), της ψυχής (ως φυτώριο συναισθημάτων) και της πνευματικότητας (ως γεννήτρια συλλογισμών).

Το σώμα, η ψυχή και η διάνοια συναρθρώνουν, ως ένα αδιαίρετο σύνολο, τον ανθρώπινο οργανισμό, γι αυτό και στην αρχαία Ελλάδα, επεδίδοντο με ιδιαίτερο ζήλο στη γυμναστική, τα μαθηματικά και τη μουσική, αποβλέποντας στην καλύτερη υγεία, πληρέστερη εκπλήρωση του κοινωνικού τους χρέους και μακροβιότητα.

Δυστυχώς, στη σύγχρονη εποχή μας, οι άνθρωποι, ακούραστοι είλωτες της καταναλώσεως, πνιγμένοι στη δίνη της φρενήρους υπερπαραγωγής, αμελούν τη φροντίδα του σώματος, της ψυχής και της πνευματικότητάς τους, καταναλώνουν ακατάλληλες τροφές σε υπερβολικές ποσότητες, σπαράσσονται σε μια ζοφερή καθημερινότητα γεμάτη άγχος, συναισθηματική ένδεια και φυσική απραξία.

Αρκούνται στη μιντιακή πληροφορία κι έτσι, γίνονται παθητικοί φορείς και όχι ενεργοί μύστες γνώσεων, διαμορφώνοντας -μιντιακές- πεποιθήσεις. Περιορίζονται στην αισθησιακή ικανοποίηση και καθίστανται έρμαια των ενστίκτων τους, αντί φορείς καλλιεργημένων αισθημάτων.

Η υποκινητικότητα, λόγω της ολοκληρωτικής αντικαταστάσεως της σωματικής εργασίας από τη μηχανή, η κατάληψη του συναισθηματικού μας κόσμου από τη φρενίτιδα του κέρδους και η αποποίηση κάθε πνευματικής δραστηριότητας, ωθούν το σύγχρονο άνθρωπο σε πρώιμο παροπλισμό, σε ατομική παρακμή, τον μετατρέπουν σε ένα ον υπό κατάρρευση, ευάλωτο σε λογής επιβουλές και φθοροποιές δράσεις, που φέρνουν πληθώρα παθολογικών εκτροπών, συναισθηματική άμβλυνση και διανοητική έκπτωση.

Με άλλα λόγια, ο σύγχρονος τρόπος ζωής αδιαφορεί για την πληρότητα και περαιτέρω ενίσχυση των «ταμιευτήρων» εσωτερικού σθένους, που κάνει τους ανθρώπους άτρωτους στις ασθένειες.

Η απραξία, η παραίτηση από πνευματικές και φυσικές ενασχολήσεις, η αποστροφή συναισθηματικών εξάρσεων, η έλλειψη ενδιαφερόντων, η αποδυνάμωση των εσωτερικών εντάσεων, δηλαδή η ολοένα προς τα κάτω αναδιαβάθμιση της φυσικής, συναισθηματικής και νοητικής εγρήγορσης, συνεπιφέρουν μαρασμό και έκπτωση των αμυντικών μας μηχανισμών.

Οι φυσικοί μηχανισμοί αυτοΐασης και αποκατάστασης, που υπάρχουν στο ανθρώπινο σώμα, είναι, για τους λόγους αυτούς, σε μεγάλο ποσοστό αδρανείς ή καθίστανται ανεπαρκείς. Επιπλέον, ο ανθρώπινος οργανισμός έχει ισχυρότατη προσαρμοστική ικανότητα, τέτοια, ώστε να εκφυλίζεται ό,τι δεν λειτουργεί, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται ό,τι χρησιμοποιείται.

Έτσι, η αδράνεια συνεπάγεται εξάντληση των σωματικών και ψυχοπνευματικών εφεδρειών του οργανισμού, τον φορτώνουν μειονεξίες, τον καθιστούν ευεπίφορο σε κάθε λογής φθορές και τον θέτουν σε μια κατάσταση πηνελόπειας αναμονής του τελευταίου και παντοτινού συντρόφου μας.... Αλλά ο θάνατος δεν έρχεται, πια, ποτέ μόνος.

Προπομποί του είναι οι αρρώστιες, η φθορά, η κάμψη, η συναισθηματική άμβλυνση, η σωματική αδυναμία και η εγκεφαλική ατροφία.

Οι βλάβες και τα τοξικά φορτία συσσωρεύονται στον οργανισμό, που προοδευτικά χάνει τη σφριγηλότητά του και καθίσταται επιρρεπής σε λοιμώξεις, παθήσεις φθοράς και νεοπλασίες.

Η Ιατρική έρευνα διαπιστώνει ότι μεγάλη αναλογία χρόνιων παθήσεων και εκπτώσεως της υγείας προσβάλλουν άτομα, τα όποια είχαν προηγουμένως περιέλθει σε κατάσταση σωματικής, πνευματικής και συναισθηματικής αδράνειας.

Η αποφυγή φυσικής δραστηριότητας (σε συνδυασμό με την κακή διατροφή) ευθύνεται για το 60% των θανάτων σήμερα, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο 75% μέχρι το 2020. Η φυσική άσκηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και θεραπεία της παχυσαρκίας, των καρδιαγγειακών παθήσεων, του σακχαρώδη διαβήτη, της υπερτάσεως, της υπερχοληστεριναιμίας, στην πρόληψη της οστεοπορώσεως, ενώ μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου και του μαστού.

Η συναισθηματική εγρήγορση προφυλάσει από νευρώσεις, κατάθλιψη και άλλες ψυχοπάθειες, ενώ η διανοητική ενάργεια αποτρέπει την άνοια ενηλίκων ή ηλικιωμένων, που ολοένα συχνότερα προσβάλλουν τους ανθρώπους.

Επιπλέον, όμως, ένα υγιές και καλογυμνασμένο σώμα διευκολύνει την παραγωγή ορθών συλλογισμών, ενώ η ασκημένη πνευματι­κότητα ευνοεί την καλλιέργεια ευγενικότερων συναισθημάτων, που διατηρούν το άτομο σε κατάσταση εύφορης εγρήγορσης.

Το σώμα αποτελεί το όργανο μέσω του οποίου εκδηλώνονται τα αισθήματα και εκφράζονται οι συλλογισμοί.

Έχει, πρόσφατα, εκτιμηθεί ο βαθμός, στον οποίο η φυσική άσκηση του σώματος διευκολύνει τη γένεση ορθογνωμίας, αλλάζοντας τη μορφή και δομή του εγκεφάλου μας, όπως είναι ενδιαφέρον να τονισθεί ότι η διανοητική παίδευση αποτελεί γόνιμη μέθοδο για την καλλιέργεια ανώτερων συναισθημάτων, όπως η αλληλεγγύη, η αγάπη, η φιλαλληλία, η συναίνεση.

Πολλές ψυχικές ιδιότητες μπορούν να βελτιωθούν μέσω της άσκησης και του αθλητισμού, όπως ο χαρακτήρας, ως σύνολο έξεων, ο εγωισμός, το κοινωνικό αίσθημα, η αυτοκυριαρχία και η αυτοπεποίθηση, το θάρρος, η συνεργασία, η τόλμη και η πειθαρχία, η καλαισθησία και η ευεξία.

Κινηθείτε, συλλογιστείτε, αισθανθείτε!

Είναι η καλύτερη συμβουλή που μπορεί να μας δοθεί προκειμένου να διεκδικήσουμε καλύτερης ποιότητας, μακροβιότερη ζωή. Η φυσική ρώμη, η πνευματική ενάργεια και η συναισθηματική εγρήγορση είναι οι αποδοτικότερες επενδύσεις του ανθρώπου στο χρηματιστήριο της υγείας, γιατί προλαμβάνουν πολλές αρρώστιες, ιδιαίτερα καρδιοπάθειες, ανοϊκές καταστάσεις, ψυχοπάθειες, ενώ βελτιώνουν τη διάθεση, περιορίζουν το στρες και την ένταση, προάγουν τη πνευματική συγκέντρωση και απόδοση, αυξάνουν την ενεργητικότητα και βελτιώνουν τον ύπνο.

"Νους υγιής εν σώματι υγιή" έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, που έθεταν εαυτούς σε κατάσταση σωματικής και ψυχοπνευματικής εγρηγόρσεως, προκειμένου να διασφαλίσουν ένα δημιουργικό βίο, καλά γηρατειά κι ευτυχισμένο θάνατο σε απώτερο μέλλον.